Followers

Tuesday, June 16, 2015

Raikan Ulangtahun Kelahiran Suamiku di Keratong & Segamat...

Assalamualaikum...

7 September 2013
Kebetulan kami pulang ke kampong ku di Keratong.  Jadi ambil kesempatan yang ada untuk sambut ulang tahun kelahiran suamiku bersama2 dengan ma & adikku di sana.  Ma pula ajak ke Segamat sebab nak belanja makan2 buat kami semua sempena hari jadi suami.   Sebenarnya kalau tak hari jadi pun memang dia nak belanja makan juga sebab katanya dah lama tak belanja cucu3nya yang tiga orang ni makan2.  Maklumla sebab kami jarang2 dapat balik ke kampong.  Tapi selain kami.. cucu2 kat Keratong pun dapat belanja juga. hihi...

Masing2 buat pilihan nak makan McD.  Errkkk!! Masa ni sebenarnya kami dah mula boikot McD. Rasanya hampir setahun tak makan kat sini.  Tapi entah macamana hari tu disebabkan anak2 dok bising pilih nak ke situ.. akhirnya kami ke situ jugak. Wuhh! Ketahuilah... inilah kali terakhir kami ke sini iaitu pada 7/9/2013 dan sehingga ke hari ini 16/6/2015 kami dah tak jejakkan kaki ke situ lagi.  Maafkan kami ye.  Jangan pula kata kami tak sensitif bila tengok gambar2 ni ye...

Balik dari Segamat, sempat juga MaDiHaA bakar sebiji kek kegemaran en. suami iaitu kek oren.  Jadi dapatlah suami potong kek kat rumah.  Tapi kek togel aje takde deko2... hehe... Selain tu MaDiHaA sempat buat sup lobak merah yang dimakan dengan kayu keramat... hehehe... pelik kan? Biasanya makan dengan roti bawang putih, tapi kami makan dengan kayu keramat.  Kalau ada yang tak tau apa itu kayu keramat.. ia adalah sejenis kuih tradisi negeri Terengganu.  Femes disediakan untuk sarapan pagi. Sedap cicah dengan minuman kegemaran atau boleh juga cicah dengan sambal tumis.  Nampak macam kuih cakoi, tapi ia sedikit padat tetapi lembut.  Kalau teringin nak mencubanya.. bolehlah klik di SINI untuk resepinya ye.


Selain sup lobak merah, kami masak juga nasi dan lauk ayam masak asamrom serta ikan goreng.  Simple2 je.. janji kenyang kan. hihi..

Sekian untuk kali entry kali ini.

p/s : Pada gambar dah siap edit mamawandiha.fotopages sebab MaDiHaA dah edit lama dulu konon2 nak update kat Fotopages.. hehehe..

No comments:

Post a Comment