Followers

Tuesday, January 24, 2017

Sukaneka Tadika Sri Anakanda

Assalamualaikum....


Kali ni update kisah sukaneka di tadika adik Alin 6 tahun pula. Masa dia umur 5 tahun MaDiHaA hantar dia di tadika lain. Kali ni dah masuk 6 tahun ubah angin sikit hantar ke tadika berhampiran dengan sekolah abangnya. Senang tadika & day care sekali di tempat yang sama. Tak perlu susah2 & terkejar2 MaDiHaA nak jemput dia balik sekolah.


Sukaneka di buat di padang sekolah rendah. Meriah & riuh rendah tengok gelagat anak2 bersukan.  Hanya kami bertiga je pegi masa ni. Ayah tak ikut sebab kena kerja. Kakak pun takde balik dari asrama. Jom layan gambar. 

Setiap murid semuanya ada acara masing2 yang wajib dorang sertai.  Lupa dah adik masuk acara apa... 


Semua acara dibuat secara berkumpulan. Oleh kerana adik Alin bersaiz besar, MaDiHaA selalu risau kalau2 dia tak boleh buat atau terjatuh masa lari. Tapi alhamdulillah, selama dia masuk acara bersukan masa umur 5 tahun & 6 tahun ni takde apa pun yang tak diingini berlaku. Itu cuma kerisauan ibunya semata2... hehehe...



Selepas acara anak2, kini tiba giliran ibubapa pula. MaDiHaA takde masuk acara apa pun. Jadi tukang tengok ajelah.. hihi..



Dapatlah 1 medal untuk adik.. hihihi... Pada hari sukan tu ada sorang hamba Allah yang sponsor aiskrim untuk anak2. Setiap anak2 akan dapat 1 aiskrim. Siapa2 yang dah ambil akan dichop di tangannya tanda sudah ambil... hihi... Pada hari sukan ni pun pihak sekolah tadika ada buat jualan. Budak2 ni nak beli lasagna... so belilah bagi dorang makan. Untuk anak2 tadika setiap sorang dibekalkan 1 goodies bag yang berisi air & pelbagai makanan.

Itu saja cerita untuk hari ni...

2 comments:

  1. Replies
    1. En. Adam... ini kisah throw back sebenarnya... kenangan 2015... entry tertunda..

      Delete